Thursday 4 January 2018

993 -04-01-18-THU- BAO NVNBP - LONDON – MOON SUN BY NAMNHEIN- ELEANOR STORM

993 -04-01-18-THU- BAO NVNBP - LONDON –
MOON SUN BY NAMNHEIN- ELEANOR STORM


NGUOIVIETNAMBONPHUONG- WORLTIANS


DAIVIETTHANDAO-VIETTIANS


04-01-18-THURSDAY – THU NAM


18-11-DINH DAU-  Ngày: BINH THAN
 




 


Singapore hôm 2/1 chính thức xác nhận đã bắt giữ doanh nhân Phan Văn Anh Vũ (biệt danh Vũ 'nhôm') vì "vi phạm luật di trú".


Một luật sư Singapore nói gia đình ông Anh Vũ cho hay ông "là sĩ quan cao cấp ngành tình báo Việt Nam".Một luật sư khác của ông Anh Vũ từ Frankfurt nói đã nộp đơn xin Đại Sứ quán Đức tại Singapore cấp visa cho thân chủ mình để "bảo vệ lợi ích của Đức", tuy nhiên đó "không phải là đơn xin tị nạn".


Ông Phan Văn Anh Vũ bị truy nã vì tội “Cố ý tiết lộ bí mật quốc gia”.


45 năm quan hệ Singapore và Việt Nam


"Phan Văn Anh Vũ bị trục xuất khỏi Singapore hôm nay và về đến Hà Nội vào khoảng 16:00h. Singapore phát hiện ông ta sở hữu hai hộ chiếu, [trong đó có] một tấm từ Antigua và Barbuda. Theo Điều 263 của Bộ luật hình sự, các bản án có thể là nhiều năm tù nhưng không có án tử hình."GS Carlyle A. Thayer bình luận trên Twitter


Luật sư Remy Choo: "Không được thông tin ông Anh Vũ bị trục xuất"


Luật sư người Singapore của ông Vũ bình luận với BBC chiều 4/1:


"Các luật sư của thân chủ tôi chưa bao giờ được nhìn thấy lệnh này. Hôm nay 4/1 vào khoảng 1.10 chiều, tôi gửi thư cho ICA (Cục Di trú Singapore) đề nghị cung cấp tài liệu xác minh việc trục xuất thân chủ của tôi, đồng thời đề nghị tạm thời không đưa ông ấy ra khỏi Singapore.


Tôi cũng chỉ ra rằng kiến nghị về một buổi điều trần của tòa án ngày 18 tháng 1 đang được xem xét.


Nhưng vào 1.58 chiều nay 4/1 [giờ Singapore], thân chủ tôi về Việt Nam trên chuyến bay của một hãng hàng không Việt Nam.


Tôi chỉ được thông tin lúc 4.45 chiều cùng ngày.


Tôi thất vọng vì đã nỗ lực hết sức vì thân chủ mình nhưng ông ấy vẫn bị trục xuất về Việt Nam mà chúng tôi không hề được biết hay có cơ hội để phản đối những cao buộc chống lại ông ấy."


Anh Vũ 'lo lắng cho an toàn cá nhân'


Nhà nghiên cứu người Anh, ông Bill Hayton nói về giải pháp Biển Đông và rằng có những người ở Đông Nam Á 'làm giàu' nhờ dự án Một Vành đai Một Con đường của Trung Quốc.


Trả lời Quốc Phương của BBC Tiếng Việt bên lề một Hội thảo về Biển Đông ở Đại học Oxford hồi hạ tuần tháng 10/2017, ông cũng nói hiện tình hình vùng biển này 'tạm yên' nhưng chỉ là 'phần nổi của tảng băng chìm' tiềm ẩn bất ổn.


Claim Trump aide warned of UK spying absurd, says Tony Blair


Ashes: Late wickets leave England in precarious position


New Frankenstein and WWI coins from the Royal Mint


Trump-Bannon row: White House lawyers issue cease-and-desist order


10 explosive revelations from new Trump book


Donald Trump was "befuddled" by his election win, did not enjoy his inauguration and was scared of the White House, according to a new book.


Journalist Michael Wolff's Fire and Fury: Inside the Trump White House also purports to lift the lid on Ivanka Trump's secret presidential ambitions.


The book details Mr Trump's regard for media titan Rupert Murdoch, though the admiration was apparently not mutual.


Michael Wolff's book was reportedly based on more than 200 interviews.


But White House press secretary Sarah Sanders said the book was filled with "false and misleading accounts".


The author says he was able to take up "something like a semi-permanent seat on a couch in the West Wing" following the president's inauguration for a close-up insight into the administration.


Here are 10 of the book's revelations, with commentary from the BBC's Anthony Zurcher.


Andy Murray: Three-time Grand Slam champion out of Australian Open with injury


Thu vien TT  Croydon khong in ra duoc bao 3 lan


Deadly storm blasts across Europe, killing three


The train carriage was toppled near the Swiss town of Lenk A lorry overturned on a busy road in Switzerland  A roof lies in pieces in a street in Stuttgart, south-western Germany, after the storm  Waves pound the seafront in Auderville, Normandy  A car drives along a flooded road Merseyside, UK


Thousands of homes lost power and travel was disrupted after Storm Eleanor battered the UK with gusts of up to 100mph (161kph).


The Met Office said the strongest winds had now passed for the UK, where four people were injured by falling trees.


Numerous road closures and public transport delays were caused by trees and debris during the storm.As the storm swept into France, a skier was killed by a falling tree in the Alps and 15 others injured elsewhere.In Cornwall, some residents have been advised to leave their homes at high tide because of a collapsed stone harbour wall in Portreath. The council says the advice is a precaution.




tình trạng học sinh thiếu ngủ ở TPHCM của hai nữ sinh Trường THPT Gia Định như là một lời kêu cứu của các em


Cảnh sát Đan Mạch đang điều tra vụ mất cắp chai rượu nạm vàng, bạc và kim cương, được mệnh danh là chai Vodka đắt nhất thế giới, trị giá 1,3 triệu USD vào sáng sớm ngày 2/1 tại quán bar và cafe 33 ở thủ đô Copenhagen, Đan Mạch. Người chủ quán Brian Ingberg chia sẻ với kênh TV2 rằng anh đã mượn chai rượu đặc biệt từ công ty Dartz Motor có trụ sở tại Latvia về trưng bày trong bộ sưu tập 1.200 chai rượu của quán.


Camera an ninh đã ghi lại cảnh 2 tên trộm bịt mặt đột nhập vào quán bar và cafe 33, lấy đi chai rượu quý và rời quán bar ngay tức khắc.


Chai rượu trên được nạm gần 3 kg vàng và bạc, ở mặt trước bằng miếng da cùng bản sao của bộ phận tản nhiệt của xe hơi Russo-Baltique. Phần nắp chai có hình dáng giống đại bàng 2 đầu - biểu tượng của Nga - và được nạm kim cương. Giá của chai rượu là 1,3 triệu USD và đây được cho là chai rượu đắt nhất thế giới thời điểm hiện tại.


Chai rượu trên từng góp mặt trong một bộ phim truyền hình nổi tiếng của Hollywood về đề tài chính trị. Trong bộ phim đó, nhân vật tổng thống Nga đã mang chai rượu đắt giá tặng cho người đồng cấp Mỹ.


Lính cứu hỏa thành phố New York đã có mặt tại nhà riêng của cựu Tổng thống Mỹ Bill Clinton ở Chappaqua sau khi nhận được thông báo về một đám cháy xảy ra tại đây.




Nghi can trốn truy nã Phan Văn Anh Vũ chiều nay bị áp giải từ Singapore về Việt Nam.


Theo Bộ Nội vụ Singapore, ông Phan Văn Anh Vũ khai báo không đúng sự thật trong những lần vào quốc đảo này, vì thế bị trục xuất


Nghi can Tiến khai có một người đã bán phế liệu cho ông ta tới 7 tấn đầu đạn loại 12 ly 7 và 14 ly 5.


Chủ tịch Cần Thơ ra lệnh xả trạm BOT Cần Thơ - Phụng Hiệp thu phí từ tháng 4/2016, mức giá 35.000 - 200.000 đồng


Giảm giá thu phí BOT cao tốc Liên Khương - Đà Lạt  6.000 d , 22.000 d


Nhiều người dân sống cạnh ngôi nhà nơi phát hiện thi thể ông Nguyễn Hồng Lâm (Chủ tịch UBND huyện Quốc Oai) cho biết, từ khi ngôi nhà này được bán cho chủ mới cách đây hơn một tháng, họ chưa bao giờ thấy chủ nhà xuất hiện. Cách đây vài hôm họ thấy đèn trong nhà sáng nhưng cửa vẫn đóng im lìm Nguyễn Hồng Lâm - Chủ tịch huyện Quốc Oai (Hà Nội) mất tích nhiều ngày, đến ngày 3/1, thi thể được tìm thấy trong tư thế treo cổ tại một ngôi nhà trong ngõ 279 đường Hoàng Mai, quận Hoàng Mai, Hà Nội, công an tiến vào ngôi nhà để khám xét, phải trèo từ tầng 2 vào rồi cạy cửa mới có thể vào bên trong.Khi vào được trong nhà, lực lượng chức năng phát hiện thi thể ông Lâm trong tư thế treo cổ ở tầng 3. khu đất nơi ngôi nhà tọa lạc trước đây là của chủ một cửa hàng tạp hoá bán cho một đơn vị bất động sản. Sau đó đơn vị bất động sản đã xây dựng một căn nhà 5 tầng. Căn nhà được bán cho ông Lâm cách đây hơn 1 tháng.


3/1 tại thôn Quan Độ - Văn Môn - Yên Phong - BắcNinh, khiến 2 cháu bé tử vong, 8 người bị thương, tính đến sáng nay 4/1, chính quyền địa phương phối hợp với BCH Quân sự tỉnh, Lữ đoàn 229 - Bộ Tư lệnh công binh và các đơn vị chức năng đã thu lượm được 3.200 kg đầu đạn.hơn 70 nhà bị thiệt hại. Trường mầm non gần hiện trường đang cho học sinh nghỉ học.


“quan xã” Định Liên (huyện Yên Định, Thanh Hóa) gồm Phó Chủ tịch HĐND, Phó Bí thư Đảng ủy cùng 3 cán bộ xã đã cùng nhau đánh bài ăn tiền tại trụ sở UBND xã này.


Malaysia treo giải 90 triệu USD cho công ty Mỹ tìm kiếm MH370




Chuyến bay Delta từ Atlanta đi London phải hai lần quay trở lại sau khi các phi công nghe tiếng động lạ từ trong chiếc phi cơ, theo Delta cho đài truyền hình địa phương WSB hay.


Chính phủ Mỹ xem xét giải pháp nhập tịch cho di dân trẻ hàng trăm ngàn người đến Mỹ bất hợp pháp khi còn nhỏ tuổi có cơ hội nhập tịch


1 inch tuyết (chừng 2.5 cm) sẽ đổ xuống Tallahassee, Florida. Ở vùng Đông North Carolina, số lượng tuyết rơi có thể lên tới từ 3 đến 5 inch (khoảng 8 tới 13 cm).




Phiến quân phá hủy ít nhất 7 máy bay quân sự Nga ở Syria một vụ pháo kích của phiến quân Syria nhằm vào căn cứ không quân Khmeimim ở tỉnh Latakia hôm 31/12 đã phá hủy ít nhất 4 máy bay ném bom Su-24, 2 máy bay chiến đấu Su-35S, 1 máy bay vận tải An-72 và một kho đạn dược của Nga. Bộ Quốc phòng Nga hôm qua chỉ xác nhận, vào ngày 31/12/2017, một trực thăng Mi-24 của Nga đã rơi do gặp sự cố về kỹ thuật khi đang chuẩn bị hạ cánh xuống sân bay quân sự Hama tại Syria. Phía Nga bác bỏ thông tin nói rằng trực thăng này trúng hỏa lực của đối phương. Theo thông báo, vụ tai nạn xảy ra khi trực thăng Nga đang thực hiện thao tác hạ cánh ở khu vực cách sân bay Hama khoảng 15 km.


Cả hai phi công trên máy bay đều thiệt mạng, trong khi một kỹ thuật viên bị thương và được chuyển tới căn cứ không quân Khmeimim.


Thông tin trên được đưa ra chỉ hơn 2 tuần sau khi Tổng thống Nga Vladimir Putin bất ngờ có chuyến thăm tới căn cứ Khmeimim và chỉ thị rút phần lớn lực lượng quân sự Nga tại Syria sau hơn 2 năm tham chiến chống khủng bố


Nam công nhân mỏ đá trên núi Mồ Côi ở An Giang đã tấn công, hãm hiếp và giết cô gái chăn dê 27 tuổi 4/1, Công an tỉnh An Giang đã bắt Lâm Văn Đởi (22 tuổi, quê TP Châu Đốc, công nhân mỏ đá) để điều tra về nghi án hiếp dâm và sát hại cô gái.


Chiều qua, thi thể cô gái chăn dê 27 tuổi được phát hiện trên núi Mồ Côi, xã Châu Lăng, huyện Tri Tôn (vùng Bảy Núi) trong tình trạng không mặc quần, trên người có nhiều vết bầm tím, xây xát. Cách thi thể 15 m, đôi dép nhựa được cho là của nạn nhân. Hiện trường có nhiều dấu vết giằng co










Winter storms are sweeping across western Europe, causing three deaths and widespread disruption.


Tens of thousands of people have been affected by power cuts, and air travel has been disrupted.


Two people drowned on Spain's northern Basque coast after being swept away by a huge wave and a skier was killed by a falling tree in the French Alps,


For the first time, the Dutch authorities shut all five of its major sea barriers. Two later reopened.


Gusts of more than 110km/h (68mph) were recorded at Amsterdam airport where hundreds of flights were cancelled.


Sydney seaplane crash: Wreckage raised from riverbed Australian authorities have recovered most of a seaplane that crashed near Sydney and killed six people.


On Sunday, high-profile UK business leader Richard Cousins, four members of his family and a Canadian pilot died when the plane plunged into a river.


After days of planning, police used divers and a crane to lift the wreckage in sections from a depth of 13m (40ft).The crash involved a single-engine DHC-2 Beaver Seaplane "The full sequence of events leading up to the accident is not fully understood at this stage," Mr Nagy said on Tuesday.


India: Second Mumbai building fire in a week kills four


Four people, including two children, have died in a fire that broke out in a residential building in the western Indian city of Mumbai.


The fire started at around 1:30am Indian time (20:00 GMT) in the building in the city's Marol area.


The fire department told BBC Marathi they had rescued 17 people who were now receiving treatment in local hospitals.


The incident comes a week after 15 people died in a fire at a popular rooftop restaurant in the city.


Qatari royals' jewels stolen from Venice exhibition The items are believed to be worth several million euros, police said, but they may be difficult to sell on the black market because of their fame.Police have launched an investigation into the theft.


Jet Airways grounds pilots after 'cockpit fight'Jet Airways has grounded two pilots following reports of a fight inside the cockpit of a flight from London to Mumbai.


Jet Airways confirmed that a "misunderstanding" occurred between the cockpit crew on the New Year's Day flight.


It added that the crew involved had been taken off their flight duties, pending an investigation.


The flight, which was carrying 324 passengers, landed safely in Mumbai.


According to Indian media reports, quoting witnesses, the incident occurred after one male pilot allegedly slapped a female pilot.


The woman left the cockpit and only returned later.


Australia drugs: Backpackers in hospital after snorting white powder Nine young backpackers were rushed to hospital in the west Australian city of Perth after snorting a drug they mistook for cocaine.


Three remain in critical condition after ingesting the mystery white powder which arrived in the post addressed to someone else.The nine suffered seizures, paralysis and hallucinations.Tests suggest the powder contained Hyoscine, a prescription drug which has gained notoriety as a date rape drug.


South Africa train crash: Four dead in truck collision


A passenger train has caught fire in South Africa after colliding with a truck, killing four people and injuring 40, rescue workers have said.


Ethiopia to release political prisoners, says prime minister In a surprise move, Ethiopia's prime minister has announced the release of political prisoners and the closure of a notorious detention centre, allegedly used as a torture chamber.


Hailemariam Desalegn told a press conference the move was designed to allow political dialogue.


But it is unclear exactly who will be released - or when it will take place.


Ethiopia, a staunch ally of the West, is accused by rights groups of using mass arrests to stifle opposition.


Equatorial Guinea 'stops coup attempt by mercenaries‘Teodoro Obiang Nguema has been in power in the sub-Saharan country since 1979  At least 30 armed men from Chad, Cameroon and the Central African Republic were arrested late last month, a minister said.They were found with rocket launchers, rifles and ammunition just over the border in Cameroon, he added.


Cate Blanchett to chair 2018 Cannes Film Festival jury


Turkey anger as US convicts banker Atilla over Iran sanctions case Turkey has reacted angrily after a Turkish banker was convicted in New York over a massive scheme to help Iran evade US sanctions.


Mehmet Hakan Atilla was found guilty of bank fraud and conspiracy but cleared of money laundering.


Turkey's foreign ministry described the ruling as "unjust and unfortunate".


The case hinged on the testimony of a Turkish-Iranian gold trader, who became the prosecution's star witness after admitting helping Iran evade sanctions.


Japan sumo champion Harumafuji fined over assault Former sumo grand champion Harumafuji has been fined 500,000 yen (£3,280; $4,400) in Japan after being found guilty of assault. The 33-year-old wrestler from Mongolia admitted hitting a junior wrestler over the head with a karaoke machine remote control during a night out in Tottori in October.


Japan's much-loved traditional sport dates back hundreds of yearsTwo wrestlers face off in an elevated circular ring and try to push each other to the ground or out of the ringThere are six tournaments each year in which each wrestler fights 15 boutsWrestlers, who traditionally go by one fighting name, are ranked and the ultimate goal is to become a yokozuna (grand champion)


Medicinal cannabis: Australia aims to become top exporter


Emmanuel Macron: French president announces 'fake news' law He said that during elections social media would face tougher rules over the content that they put online.


Deliberate attempts were being made to blur lines between truth and lies and undermine people's faith in liberal democracy, he added.


Correspondents say there is no question that Mr Macron had Russia in mind when he made the announcement.


He has already spoken out publicly about what he sees as Moscow's attempts to manipulate opinion in Europe and the United States.


SJC- 36440-36640


 GOLD- 1313.37-1313.87


 OIL- 61.785-61.825-CPI-3.1%


DISEL UK- 116.9-126.9


SG- 31-DN- 29-HN- 26


UK Today-1-13oC , 6-13oC


Rain moving northeast, followed by very strong winds


Friday 3-9oC


Outbreaks of rain clearing during the morning and becoming dry for a time with sunny spells, but scattered showers are likely to develop by the afternoon.


 


Mã NT
Mua t mặt
Mua c khoản
Bán
AUD
17,637.24
17,743.70
17,901.98
CAD
17,862.07
18,024.29
18,257.96
CHF
22,941.19
23,102.91
23,402.42
DKK
-
3,614.65
3,728.02
EUR
27,146.75
27,228.44
27,479.30
GBP
30,364.89
30,578.94
30,851.72
HKD
2,862.93
2,883.11
2,926.34
INR
-
357.34
371.37
JPY
199.13
201.14
202.93
KRW
19.73
20.77
22.07
KWD
-
75,189.81
78,141.52
MYR
-
5,622.88
5,695.77
NOK
-
2,765.29
2,852.02
RUB
-
396.39
441.70
SAR
-
6,040.93
6,278.08
SEK
-
2,746.02
2,815.20
SGD
16,880.37
16,999.37
17,185.35
THB
690.72
690.72
719.54
USD
22,675.00
22,675.00
22,745.00

























































































































































































































































































































No comments:

Post a Comment