Friday 23 February 2018

1084-23-02-18 -fri- BAO NVNBP - LONDON - MOON SUN – BY NAMNHIEN- LE HOI – TET MAU TUAT 2018

1084-23-02-18 -fri- BAO NVNBP - LONDON - MOON SUN –
BY NAMNHIEN-  LE HOI – TET MAU TUAT 2018
 NGUOIVIETNAMBONPHUONG- WORLDTIANS
 DAIVIETTHAN DAO- VIETTIANS
23-02-18-FRIDAY- THU SAU -03
08-01-MAU TUAT - Ngày: MAU TUAT
Dân Anh cổ bị thay 90% gene 4500 năm trước
Tộc người gốc từ Anatolia sống ở các đảo Anh 6000 năm trước bị thay thế gần như toàn bộ bởi một nhóm mới đến từ bình nguyên Đông Âu-Trung Á 1500 năm sau.
Nghiên cứu di truyền vừa công bố trên tạp chí Nature về nhóm dân cổ đại sống ở Anh 6 thiên niên kỷ trước cho thấy tới 95% gene của họ thay thế bởi một làn sóng nhập cư của người Beaker.
Nhóm cổ nhất ở thời kỳ đồ đá, được cho là xây dựng lên các công trình như Stonehenge đã để lại chỉ 10% gene trong cư dân sống ở các đảo Anh.
Nhóm dân mới, đến từ thảo nguyên từ vùng nay thuộc Ukraine tới Kazachstan, đã sang Anh 4500 năm trước và lan ra chiếm lĩnh gần như toàn bộ các hòn đảo.
Công trình của nhóm nghiên cứu di truyền do giáo sư David Reich, từ Trường Y khoa Harvard ở Cambridge, Massachussetts, chủ trì cho thấy tới 90% gene của người Anh cổ đại bị thay thế chỉ trong vòng vài trăm năm.
Nhóm người cổ đại ở Anh (ancient Britons) đến từ vùng nay thuộc Anatolia, Thổ Nhĩ Kỳ, và đem đến văn hóa cự thạch, xây các công trình lớn bằng đá.
Nền văn hóa của họ là săn bắn và hái lượm.
Những công trình tại Stonehenge, khu dân cư có thành bằng đất ở Skara Brae, Orkneys, là dấu tích của nhóm dân này.
Trong khoảng hơn 1000 năm, các nhóm dân này sống tách biệt khỏi lục địa châu Âu cho đến khi nhóm Beaker tràn sang.
Người Beaker, với tên gọi lấy từ các bình đất nung (beaker vessel) có họa tiết bên ngoài tạo ra nền văn hóa và cách chôn cất người chết kiểu khác.
Các tù trưởng bộ lạc được họ chôn trong mộ đất đắt cao.
Nhóm này cũng tràn ra khắp châu Âu và mang đến các đảo Anh lối sống nông nghiệp tuy còn thô sơ.
Họ đã tạo ra nhiều đồ vật bằng đồng, dụng cụ nấu ăn và chứa thực phẩm bằng đất nung.
Họ cũng để lại mũi tên, vòng tay bằng đã và các khuy áo có họa tiết đặc trưng.
Người Beaker bắt đầu biết nghề rèn.
Nét văn hóa gọi là truyền thống Beaker xuất hiện ở bán đảo Iberia chừng 5000 năm trước, sau đó truyền ngược trở lại Trung Âu và lan tỏa đi khắp nơi.
Một số báo Anh cho rằng sau chừng 1000 năm 'Brexit' thời đồ đá, các cư dân mới từ Đông Âu sang đã thay đổi toàn bộ cấu trúc dân số các đảo Anh.
TQ giật quyền kiểm soát hãng bảo hiểm khổng lồ Anbang
Trung Quốc sẽ truy tố ông Ngô Tiểu Huy, Chủ tịch Hội đồng quản trị Tập đoàn bảo hiểm Anbang, người bị cách chức và bắt giữ tháng 6/2017.
Trong một động thái bất thường, Tập đoàn Bảo hiểm Anbang sẽ bị kiểm soát bởi cơ quan bảo hiểm của Trung Quốc trong vòng một năm.Công ty này nổi tiếng với những vụ thâu tóm quốc tế táo bạo, bao gồm cả khách sạn Waldorf Astoria ở New York.
Chính quyền Trung Quốc từ lâu đang siết chặt ngành tài chính để ngăn ngừa trước các rủi do đến từ vay mượn quá mức.Anbang khởi đầu từ một công ty bảo hiểm ô tô được hậu thuẫn bởi nhà nước, và được công nhận là một trong những tập đoàn giàu có nhất nhưng lại thiếu minh bạch nhất Trung Quốc.Ngoài việc bán bảo hiểm, hồ sơ kinh doanh của Anbang còn có nhiều bất động sản ở nước ngoài và các thương hiệu toàn cầu.Ông Ngô, người đã kết hôn với cháu gái của cựu lãnh đạo, Đặng Tiểu Bình, là một trong những người đàn ông có quan hệ chính trị mạnh nhất ở Trung Quốc.
ông bị tạm giam năm ngoái, công ty cho biết trong một tuyên bố rằng vị trí chủ tịch của ông sẽ được đảm nhận bởi các giám đốc điều hành cấp cao khác.
Hôm thứ Sáu, Ủy ban Điều tiết Bảo hiểm Trung Quốc cho biết ông đã bị loại khỏi vị trí của mình.
Cơ quan quản lý của chính phủ cho biết hoạt động kinh doanh của Anbang sẽ tiếp tục và các khoản nợ từ bên ngoài sẽ không bị ảnh hưởng.
TQ trở thành thị trường xuất khẩu lớn nhất của VN
trong tháng 1/2018.
Việt Nam đã xuất khẩu hàng hóa trị giá khoảng 3,7 tỷ đô la Mỹ sang Trung Quốc vào tháng trước, tăng 106% so với tháng 1/2017, theo tờ Xinhua.
Cụ thể, Việt Nam đã xuất khẩu gần 895 triệu đôla Mỹ các mặt hàng điện thoại và linh kiện điện thoại, tăng 19 lần so với tháng 1/2017; khoảng 691 triệu đôla mặt hàng máy tính, thiết bị điện tử và linh kiện, tăng 80,1%; rau và trái cây trị giá 296,3 triệu đô la Mỹ, tăng 68,6%.
Phụ nữ Việt bị sát hại tại Anh 'có thể bị thiêu sống'
Công tố viên tòa án Newcastle Crown nói thi thể cô Nguyễn Ngọc Quyên, người Việt, gần như bị thiêu cháy hoàn toàn, trong phiên xét xử thứ hai, 22/2.
Tòa án Newcastle Crown được thông báo rằng bằng chứng pháp y cho hay cô Quyên, còn gọi là Anna, có thể "còn sống" vào thời điểm chiếc xe của cô bị phóng hỏa.Tòa án bắt đầu xét xử vụ án sát hại nạn nhân Nguyễn Ngọc Quyên hôm 21/2.
Cô đã gặp ông Unwin - người làm việc cho chủ nhà của cô, và được nhìn thấy trên CCTV đến nhà ông ở Shiney Row vào tối 14/8/2018.
Công tố viên nói rằng cô bị ông Unwin và McFall 'cài bẫy', bị giam giữ hơn bốn giờ.
Có bằng chứng cho thấy cô bị lạm dụng tình dục và hãm hiếp, và cô buộc phải tiết lộ mã PIN thẻ ngân hàng của mình trước khi bị bỏ lại trong một chiếc xe bốc cháy.Hơn 1.000 bảng Anh đã bị rút khỏi thẻ ngân hàng của cô, trước và sau khi cô chết.Toà án nói rằng bị cáo đã trộm cần sa để bán. Hai người này cũng tự quay phim tại trang trại cần sa, trong đó họ nói kiểu chế nhạo giọng châu Á.Trump-Russia: Paul Manafort và Rick Gates bị cáo buộc thêm tội mới


bình trà bị vỡ được mua với giá 15 bảng Anh (tương đương gần 500.000 đồng) rồi sau đó đã được bán với giá 575.000 bảng Anh (tương đương khoảng 18,2 tỷ đồng) sau khi phát hiện ra nó là một trong những đồ sứ đầu tiên của Mỹ.
mất nắp và tay cầm đã vỡ, phải gắn lại này có giá hơn 18 tỷ đồng. (Nguồn: WOOLLEY AND WALLIS/BNPS ) tác phẩm của John Bartlam, một thợ gốm người Anh, người đã buôn bán đồ gốm tự tay ông làm trên Đại Tây Dương từ 250 năm trước. chiếc ấm trà này đánh dấu sự ra đời của đồ sứ Mỹ khi nước này tuyên bố rằng họ không cần đồ sứ của Anh nữa, chuyên gia đồ sứ Clare Durham cho hay.
Hồi năm 2002, bốn chén trà và hai chiếc đĩa cũng đã được bán trong cuộc đấu giá tại Midlands và sau đó đã được xác nhận đều là tác phẩm của Bartlam. Đáng nói, mẫu hoa văn trên những tác phẩm đó trùng với hoa văn trên ấm trà này.
Một người bán hàng trung niên giấu tên cho biết chiếc ấm trà này có thể bán đấu giá tại bất cứ nơi nào với mức giá từ 20.000 – 50.000 bảng Anh (tương đương 633 triệu – 1,6 tỷ đồng).
Sau cùng, ấm trà quý hiếm này đã được mua bởi ông Rod Jellicoe với giá 575.000 bảng Anh, khi ông này đấu giá thay mặt cho Bảo tàng Nghệ thuật Metropolitan ở New York, nơi ấm trà sẽ được trưng bày.1760
ngũ sơm khảm ốc vốn là loại được sử dụng trong các gia đình quan lại quyền quý thời xưa. Bộ trường kỷ ngoài sự công phu, tỉ mỉ của các nghệ nhân còn phải được làm từ những nguyên liệu tốt như gỗ gụ mật, được khảm bằng ốc xà cừ đẹp, ánh đỏ lửa vàng. Mặt đá cũng phải chọn đá vân đẹp, dày và chắc chắn.
Cả bộ có kích thước lớn, bàn dài 1,8m, giường có kích thước 1,8 x 2,2m  180 triệu 220 triệu đồng nữa cho long sang tới 400 triệu đồng.
Kỷ luật Ban giám hiệu nhà trường tự ý cho học sinh nghỉ sau Tết  Phú Vang (tỉnh Thừa Thiên Huế) cho biết đã quyết định kỷ luật đối với Ban giám hiệu trường Tiểu học Dương Nổ vì đã tự ý cho học sinh nghỉ học thêm 2 ngày sau Tết.
Contrary to the traditional view of them as brutes, it turns out that Neanderthals were artists.
A study in Science journal suggests they made cave drawings in Spain that pre-date the arrival of modern humans in Europe by 20,000 years.They also appear to have used painted sea shells as jewellery.Art was previously thought to be a behaviour unique to our species (Homo sapiens) and far beyond our evolutionary cousins.The cave paintings include stencilled impressions of Neanderthal hands, geometric patterns and red circles.
They occupy three sites at La Pasiega, Maltravieso and Ardales - situated up to 700km apart in different parts of Spain.
The researchers used a technique called uranium-thorium dating to obtain accurate ages. It relies on measuring the radioactive decay of uranium that gets incorporated into mineral crusts forming over the paintings.
The results gave a minimum age of 65,000 years ago for the cave art, modern humans only arrived in Europe roughly 45,000 years ago.This suggests that the Palaeolithic artwork must have been made by Neanderthals, a "sister" species to Homo sapiens, and Europe's sole human inhabitants at the time. But, so far, the researchers have found only abstract expressions of art by Neanderthals.
"It suggests they're much older than anything we know of from Europe or beyond the boundaries of Europe.“
Two of the four samples dated to about 115,000 years ago - again, much further back in time than the known presence of modern humans in the region.
Early symbolic artefacts, dating back 70,000 years, have been found in Africa but are associated with modern humans.
VAO CAC HANG DONG VIETNAM HO BA BE HANG NGUOI XUA XEM DAU TICH  NGUOI XUA HAY O SAPA
Europa League: Officer dies in clashes before Athletic Bilbao v Spartak Moscow
 after violent clashes erupted between rival fans before Athletic Bilbao's home Europa League match against Spartak Moscow at San Mames.
The officer from the Ertzaintza - the Basque Country's police force - suffered a heart attack.
More than 500 officers were deployed for the tie and reports say at least five arrests were made.
Spanish Prime Minister Mariano Rajoy has condemned Thursday's violence.
The police officer, who was named locally as 51-year-old Inocencio Alonso Garcia, collapsed while intervening in street clashes involving Russian "ultras" from Spartak Moscow.
sáng 23/2 tại thôn Phù Liễn (xã Đồng Tĩnh, Tam Dương, Vĩnh Phúc) Bụt chính năm nay là Nguyễn Hoàng Huy, 16 tuổi, ở khu 12 xã Đồng Thịnh. 
 Đào Xuân Hồng, 37 tuổi, ở xã Đồng Tĩnh (Tam Dương, Vĩnh Phúc) với cọng chiếu trên tay. "Vui quá khi có được cọng chiếu này. Tôi đã có 3 con cả trai cả gái rồi, hôm nay có chiếu hy vọng sẽ gặp nhiều may mắn, tài lộc",
Phim tài liệu "Bước chân an lạc" tái hiện sâu sắc cuộc sống ở Làng Mai và những lời khuyên của thầy Thích Nhất Hạnh.
Pierre Francois Flores - người đã "đại náo" giới võ thuật Việt Nam hè năm ngoái - dự kiến có mặt tại Hà Nội chiều nay 23/2.
đường Nguyễn Trãi (quận 5) phát hành vé trúng Jackpot 2 trị giá gần 41 tỷ đồng trong kỳ mở thưởng tối qua. 
Bánh đậu xanh, bánh dứa hình thỏi vàng cho ngày vía Thần Tài có lượng đặt hàng tăng gấp 3-4 lần so với ngày thường.
Chuyến bay buổi sáng từ Côn Đảo đi TP HCM phải hoãn đến cuối giờ chiều vì nam hành khách mở cửa thoát hiểm, làm hư chốt an toàn.
 bé 7 tuổi vừa từ giã cõi đời vì ung thư. Hien giac mac
Giải đua thuyền trên hồ Đạ Hàm được tổ chức đến nay đã 13 năm
Vạt núi ven quốc lộ 8A bị sạt lở khiến giao thông đi sang Lào và về các huyện của Hà Tĩnh bị tê liệt.
Hủy quyết định bổ nhiệm con trai nguyên Chủ tịch tỉnh Gia Lai
Đi biển xuyên Tết từ 10 đến 15 ngày, nhiều tàu cá ở miền Trung cập cảng với hải sản đầy khoang. Tàu nhiều nhất thu về hơn 10 tấn hải sản, lãi hơn 500 triệu đồng
Winter Olympics: Alina Zagitova wins gold for OAR in women's single figure skating
Ministers conclude crunch Brexit talks at Chequers
Theresa May and 11 senior ministers have been thrashing out the UK's approach to Brexit in an eight-hour discussion at the PM's country retreat.
BBC political editor Laura Kuenssberg said everyone is said to have left Chequers happy implying "baby steps forwards not a huge breakthrough".
The PM will set out the position in a speech next week, after a discussion by the full cabinet.
There have been clear differences between ministers over the way forward.
But Laura Kuenssberg said she had been told the prime minister had "played a blinder" and persuaded Brexiteers to shift their position.
However, a cabinet Brexiteer source had said "divergence has won the day" with mutual recognition between the UK and EU on goods in future, rather than the UK being forced to stick to EU rules.
He said that the current £35-39bn agreement was intended to cover to the end of the current EU budget period at the end of 2020.
Argentina foils diplomatic luggage cocaine plot
Argentina's security ministry says it has foiled a plot to use the Russian embassy's diplomatic courier service to smuggle cocaine to Europe.
Police seized nearly 400kg of the drug from diplomatic luggage in an embassy annex after being told about it by the Russian ambassador in December 2016.
They then mounted a sting operation, replacing the drugs with flour and adding tracking devices.
The operation has led to arrests in Argentina and Russia, officials say.
Argentine Security Minister Patricia Bullrich said the cocaine found in the Buenos Aires embassy was worth 50 million euros ($62m; £45m) and was of very high purity.
She said it was destined for Russia and probably also Germany.
Venezuela's Maduro wants 'mega-election' amid opposition boycott
Nicolás Maduro has proposed holding a "mega-election" after the opposition coalition said it would boycott a planned presidential poll in April.
'Fishing continued' after East China sea oil spill
Fishing continued at the site of a massive oil spill in the East China Sea for days after the incident, satellite images obtained by the BBC suggest.
Most of the fishing vessels in the affected region were identified as Chinese.
There have been major concerns over possible contamination in seafood and marine life in and around the region.
The spill occurred after an oil tanker collided with another cargo ship on 6 January before sinking days later.
It was transporting 136,000 tonnes or almost one million barrels of ultra-light crude oil, known as condensate, to South Korea.
It is feared to be highly toxic and is invisible unlike the shimmering slick on sea surface seen after crude-oil leaks.
Winter Olympics 2018: Ivanka Trump arrives for closing ceremony
Kim Jong-nam murder: Suspects 'were paid for TV pranks'
A woman charged with killing Kim Jong-nam, the half-brother of North Korea's leader, says she was paid to take part in a series of pranks before his death.
Siti Aisyah, 26, says she was told to sneak up behind people in airports and wipe baby lotion on their faces.
Mr Kim died last February at Kuala Lumpur airport after highly toxic VX nerve agent was rubbed on his face.
Ms Aisyah and her co-defendant Doan Thi Huong have pleaded not guilty to murder and say they were tricked.
Defence lawyers say the pair had been paid to take part in similar pranks at airports, hotels and shopping malls in the days before Mr Kim's death.
Winter Olympics 2018: North Korea's General Kim Yong-chol to attend
Japanese airbag maker Takata reaches settlement in US
The US arm of Japanese manufacturer Takata has reached a settlement with 44 US state attorneys-general into claims it concealed dangerous defects in its exploding airbags.
The faulty airbags have been linked to at least a dozen deaths and more than 100 injuries worldwide.
The settlement includes a civil penalty of about $650m (£465.9m).
Takata's US arm is currently in bankruptcy proceedings, however, so the penalty will not be collected.
Avani Chaturvedi: First Indian woman to fly fighter jet
Avani Chaturvedi, 24,
Neanderthals were capable of making art
Florida school shooting: Armed officer 'did not confront killer‘
West Midland Safari Park: Visitors 'shaken' by lions on car
Visitors to a safari park said they were left shaken when "aggravated" lions jumped on to their car in an enclosure.
Abi Tudge and a friend were driving through the lion section at West Midland Safari Park with two children when rangers shut the gates for safety.
The exit of the enclosure was shut temporarily as animals were too near the gate, the park said.
It added that at no time was anyone in danger and a ranger was on hand.
M1 crash deaths: Lorry driver 'twice drink-drive limit'
A lorry driver was twice the drink-drive limit and another was on a hands-free call in cruise control when they were involved in a motorway crash which killed eight people, a court has heard.
The two lorries collided with a minibus on the M1 near Newport Pagnell, Buckinghamshire, on 26 August.
Ryszard Masierak, 32, and David Wagstaff, 54, face eight counts of causing death by dangerous driving.
The lorry drivers are on trial at Reading Crown Court.
The two men are also charged with four counts of causing serious injury by dangerous driving, and Mr Masierak faces an additional charge of drink-driving.
Solicitor in wife murder bid to be struck off
A solicitor who stabbed his wife in a murder-suicide bid while he had work-related depression is to be struck off.
Iain Farrimond, 55, of Worcester, was jailed for six years after he attacked wife Tina and stabbed himself in 2016.
He believed his wife, who recovered, would not cope if he killed himself.
RBS reports first profit in 10 years
Royal Bank of Scotland has returned to profit for the first time in a decade as it continues its recovery.
Chief executive Ross McEwan told the BBC it was "a really symbolic moment."
The bank, which is majority-owned by the taxpayer, made an annual profit of £752m compared with a £6.95bn loss the year before.
RBS still faces a potentially massive fine from the US Department of Justice over the sale of financial products linked to risky mortgages.
The bank had expected to settle the case in 2017, but is now hoping it will reach an agreement this year.
RBS set aside an extra £492m for US litigation, taking the total set aside for US court action around the sale of those products to £3.2bn.- TAM BIEN LONG HAI 2 NICO CHET
Drug errors cause appalling harm and deaths, says Hunt
Drug errors in England cause appalling levels of harm and deaths, Health Secretary Jeremy Hunt says, as data suggests mistakes are being made.
GPs, pharmacists, hospitals and care homes may be making 237 million errors a year - the equivalent of one mistake made for every five drugs handed out.
The study said most caused no problems, but in more than a quarter of cases the mistakes could have caused harm.Drug errors could be a factor in more than 22,000 deaths a year.cThe mistakes include:
wrong medications being given
incorrect doses dispensed
delays in medication being administered
Barnaby Joyce: Australia's Scandal-hit Australia deputy PM to resign
Barnaby Joyce says he will resign as Australia's deputy prime minister following a politically damaging saga that began with his affair with a former staffer.
Mr Joyce said he would step down on Monday as leader of the Nationals, the junior government partner.
He had previously resisted calls to quit amid intense scrutiny over his ministerial conduct.
The scandal has dominated Australian politics for more than two weeks.He described his decision on Friday as a "circuit-breaker" for his family and new partner, with whom he is expecting a baby in April."This current cacophony of issues has to be put aside," he told reporters.
China seizes control of insurance giant Anbang
Beijing has cracked down on insurance and financial giant Anbang, taking control of the conglomerate and prosecuting the firm's head.
Wu Xiaohui, who was already detained by authorities last June, is to face prosecution for "economic crimes".
India's Modi meets Canada PM Trudeau amid controversy
Indian Prime Minister Narendra Modi has met his Canadian counterpart Justin Trudeau, nearly a week after he arrived on his first state visit.
The meeting comes a day after Canada withdrew an invitation to an alleged Sikh extremist to attend an official dinner with Mr Trudeau in Delhi.The Canadian PM has been fending off criticism that his government is soft on Sikh extremists.His visit has been largely ignored by senior members of India's government.

































































































































































































































NT
Mua tiền mặt
Mua chuyển khoản
Bán
AUD
17,629.66
17,736.08
17,894.27
CAD
17,611.65
17,771.59
18,001.96
CHF
24,024.14
24,193.49
24,507.12
DKK
-
3,703.14
3,819.28
EUR
27,794.78
27,878.42
28,127.08
GBP
31,355.79
31,576.83
31,858.48
HKD
2,864.48
2,884.67
2,927.91
INR
-
349.08
362.78
JPY
209.69
211.81
213.70
KRW
19.48
20.50
21.79
KWD
-
75,750.30
78,723.94
MYR
-
5,793.66
5,868.76
NOK
-
2,848.53
2,937.87
RUB
-
401.74
447.66
SAR
-
6,047.42
6,284.82
SEK
-
2,763.35
2,832.97
SGD
17,019.37
17,139.35
17,326.84
THB
708.41
708.41
737.97
USD
22,700.00
22,700.00
22,770.00

SJC- 36850-36990
GOLD- 62.495-62.535
OIL- 62.495-62.535 CPI-3%
DISEL UK- 116.9-126.9
SG—32-DN- 28-HN- 25


No comments:

Post a Comment