Thursday 22 February 2018

1082-22-02-18 -THU- BAO NVNBP - LONDON - MOON SUN – BY NAMNHIEN- LE HOI – TET MAU TUAT 2018

1082-22-02-18 -THU- BAO NVNBP - LONDON - MOON SUN – BY NAMNHIEN-  LE HOI – TET MAU TUAT 2018
 NGUOIVIETNAMBONPHUONG- WORLDTIANS
 DAIVIETTHAN DAO- VIETTIANS
22-02-18-THUSDAY- THU NAM
07-01-MAU TUAT - Ngày: TAN DAU






































































































































Cựu Thủ tướng VN Phan Văn Khải lâm trọng bệnh
điều trị tại bệnh viện Chợ Rẫy, TP.HCM.
Truyền thông Việt Nam cho hay ông Khải trở bệnh nặng trước Tết. Ông được chuyển về bệnh viện Chợ Rẫy tối 21/2. Trước đó ông có thời gian trị bệnh ở nước ngoài. Nguyên Thủ tướng Phan Văn Khải sinh ngày 25/12/1933 tại Củ Chi, TP.HCM, theo các tài liệu chính thức. Cựu Thủ tướng VN Phan Văn Khải (trái), Thượng nghị sỹ Mỹ Edward M. Kennedy và Bộ trưởng Tài chính VN Nguyễn Sinh Hùng năm 2005 Cựu Thủ tướng VN Phan Văn Khải (trái), Thượng nghị sỹ Mỹ Edward M. Kennedy và Bộ trưởng Tài chính VN Nguyễn Sinh Hùng năm 2005
Em gái lãnh đạo Bắc Hàn Kim Jong-un nói với giới chức Nam Hàn rằng bà đang mang thai trong đợt tham dự Thế vận hội mùa đông gần đây
Cha nạn nhân vụ xả súng ở Florida: 'Tôi phẫn nộ!'
Tổng thống Hoa Kỳ Donald Trump có buổi lắng nghe ý kiến từ giáo viên và gia đình tại Nhà Trắng hôm thứ Tư, 21 tháng Hai.
Andrew Pollack, cha của một trong 17 nạn nhân vụ xả súng ngày Valentine ở Florida thể hiện sự giận dữ của mình với tổng thống.
Trump: Vũ trang cho giáo viên có thể ngăn tấn công
Nhà truyền giáo Billy Graham qua đời
Mục sư Billy Graham, một trong những nhà truyền bá phúc âm nhiều ảnh hưởng nhất thế kỷ 20, đã qua đời ở tuổi 99. Ông qua đời ở nhà riêng tại Montreat, Bắc Carolina, Hoa Kỳ. 60 năm, ông được cho là đã giới thiệu phúc âm trực tiếp cho 210 triệu người.
Ông là người đầu tiên đã vận dụng truyền hình để truyền bá phúc âm.Ở tuổi 16, ông trở thành con chiên ngoan đạo sau khi nghe một nhà truyền bá phúc âm. Ông được phong chức mục sư năm 1939.
Graham gây chú ý tại Mỹ khi ông dựng lều bạt lớn để truyền giảng ở Los Angeles năm 1949.
Ban đầu có thái độ không rõ ràng về phong trào dân quyền ở Mỹ, ông sau đó ủng hộ phong trào trong thập niên 1960 với các buổi giảng gồm người nhiều màu da.
Trên Twitter, Tổng thống Mỹ Donald Trump gọi Billy Graham là người "vĩ đại".
." British Gas owner Centrica to cut 4,000 jobs after 'weak' year
UK economic growth revised downwards
GDP grew by 0.4% in the October-to-December period, the Office for National Statistics (ONS) said, down from the initial estimate of 0.5%.
1968-Ít nhất 5, 6 ngàn người lính Giải phóng chết tại Huế, có người nào được đem xác ra ngoài đâu?"Nguyễn Đắc Xuân, cựu Ủy viên Mặt trận Liên minh Huế nhắc lại với BBC về cuộc chiến kéo dài 25 ngày tại cố đô hồi 1968.
"Họ nói là mấy ngàn người, một con số lớn. Họ nói rằng đó là những đồng bào Huế bị Mặt trận Giải phóng giết
Bangkok: Thăm người Việt Nam ở trại Suan Phlu
CAN GIUP THEM GIUONG SAT 2 , 3 TANG DE CO CHO NAM
Lor Nhia Thao, 52 tuổi, là người H'Mông ở Điện Biên dáng người nhỏ thó, tóc húi cua, và có nụ cười hiền, anh cho biết anh đã bị giam ở IDC gần 10 năm qua. Thao có vợ và 5 người con gái vẫn đang tìm cách sinh sống ở Bangkok.
Ksor Sun, 42 tuổi và Rôơy Muel, 23 tuổi thì từ Gia Lai, và bị giam ở IDC từ tháng 12, 2016. Ksor Sun người đậm hơn Thao, còn Muel thì cao to, và nói tiếng Việt khá hơn. Cả hai cười rất tươi khi thấy có chúng tôi đến thăm. "Bệnh tật vì thiếu đồ ăn uống… về chỗ ngủ thì nó rất là chật chội, mỗi phòng người ta nhốt khoảng 200 người," nét chữ của Rô-ơy khi tôi hỏi về tình hình cuộc sống trong đó.
"Chúng tôi đến để xin tị nạn và bị chính quyền Thái bắt vào IDC."
"Bị chính quyền Việt Nam không cho phép theo đạo và chúng tôi không có sự lựa chọn nên phải bỏ nước ra đi. ó khoảng hơn 70 người đàn ông Việt Nam bị giam giữ, tuy nhiên phần lớn là những người đánh cá từ các thuyền cá Việt Nam đánh bắt trái phép trong vùng biển Thái Lan.Có nhiều thông tin trái chiều về số lượng người Việt thực sự đang bị giam giữ trong IDC, vì có nhiều người chỉ bị tạm giam vài tháng, nhưng có người lại bị giam giữ đến nhiều năm, khiến số lượng người bị giam không rõ ràng, chính xác
Trump endorses guns for teachers to stop shootings
Great Yarmouth Charter Academy bans 'McDonald's' hairstyle A school has banned a series of "extreme hairstyles", including one known as "Meet me at McDonald's". The style is one of six deemed "unacceptable" for boys at Great Yarmouth Charter Academy in Norfolk.
"Uniform and appearance are a key part of developing school ethos," a letter to parents read. A spokesman for the school, which has strict behaviour rules, said he could not comment further. The letter does not expand on the "Meet me at McDonald's" style. However Norwich hairdresser, Matthew Barber, described it as a curly perm teased into a high bouffant on top with shaved back and sides, or "fades"
Centrica, which owns British Gas, is cutting 4,000 jobs, after what its chief executive called a "weak" end to 2017.
Iain Conn said plans for a price cap in the UK was one reason for the job losses, just over half of which will be in the UK.The energy supplier, which also operates in North America and Ireland, said group profits fell 17% to £1.25bn.
British Gas lost 750,000 domestic customers in 2017.
That amounts to a fall of about 9%, with the company now left with 7.8 million UK domestic customers.
UK net migration falls to 244,000
 by 29,000 to 244,000 in the year to last September, figures show.It is the second set of data from the Office for National Statistics since the UK voted to leave the EU in 2016.The figure is still well short of the government's target to reduce net migration to below 100,000.
Lễ hội Tịch điền được tổ chức hàng năm vào ngày Mùng 7 tháng Giêng, tại xã Đọi Sơn, huyện Duy Tiên, tỉnh Hà Nam. Tham dự buổi lễ năm nay có Nguyên Phó Chủ tịch nước Nguyễn Thị Doan; ông Thào Xuân Sùng - Ủy viên Trung Ương Đảng, Chủ tịch Trung ương Hội Nông dân Việt Nammùa xuân năm Đinh Hợi, niên hiệu Thiên Phúc thứ 7 (tức năm 987), vua Lê Đại Hành về chân núi Đọi làm Lễ Tịch điền, cày ruộng để khuyến khích dân chúng trồng trọt sản xuất. Đó là Lễ Tịch điền đầu tiên ở Việt Nam  Rước trống, rước linh vị vua Lê Đại Hành từ chùa Long Đọi Sơn xuống chân núi và nhập với đoàn rước Thành Hoàng Làng cùng tổ nghề trống Đọi Tam dưới chân núi Đọi. Đoàn rước tiến về khu ruộng mà trước đây vua Lê Đại Hành đã đi cày đầu nămgieo hạt giống bao gồm đỗ xanh, ngô, lạc và thóclão nông tái hiện hình ảnh vua Lê Đại Hành bước xuống ruộngSau đó lão nông này đội mũ Cửu Long, mặc áo Hoàng Bào xuống ruộng đi cày 3 sá
Đêm mùng 7, rạng sáng 8 tháng Giêng chợ Viềng mới khai hội. Tuy nhiên, trước giờ chợ họp phiên chính nhiều tiếng đồng hồ, dòng người từ khắp nơi đã đổ về “mua may bán rủi”, ken cứng các ngả đường.
nhiều người ở Ninh Bình, Thanh Hóa, Nghệ An... đến chợ Viềng (Nam Định) từ rất sớm, tha hồ chọn cho mình những cây ưng ý nhất. ác ngả đường từ Hà Nam về, Ninh Bình sang chợ Viềng tắc đường nghiêm trọng, lực lượng Công an Nam Định phải căng mình điều tiết.
trà Đại Hồng Bào chiết xuất từ cây cổ thụ trên núi Vũ Di, tỉnh Phúc Kiến, Trung Quốcgiá đắt đỏ 2 triệu đồng/kg
Cây cổ thụ Đại Hồng Bào nằm trong khu Cửu Long Khoa, nằm cheo leo trên vách núi Vũ Di dựng đứng. Cây chè có tuổi đời 350 năm này chỉ có vỏn vẹn 3 thân và 6 gốc. hênh lệch nhiệt độ ngày và đêm khá lớn, đỉnh vách quanh năm có nước suối chảy qua. 20g trà đã lên tới 208.000 NDT, tương đương 10,4 triệu NDT/kg (37,4 tỷ VNĐ) thành phố còn đầu tư 100 triệu NDT để bảo vệ bụi cây này. Hiện nay, người ta đã ngừng thu hoạch loại trà này. Lần thu hoạch cuối cùng vào năm 2005 chỉ lấy được đúng 20g. Số trà ít ỏi này sau đó đã được quyên tặng cho viện bảo tàng quốc gia Trung Quốc
 mỗi người Venezuela đã mất 11 kg trọng lượng cơ thể vào năm ngoái và gần 90% người dân hiện đang sống trong cảnh đói nghèo.
Amsterdam, Hà Lan, sẽ có hiệu lực kể từ tháng 4 tới đây. Theo đó, du khách tới các khu phố đèn đỏ bị cấm nhìn chằm chằm về phía ô cửa có những cô gái bán hoa ăn mặc thiếu vải.
Á khôi du học sinh Việt tại New York năm 2017 Carolina Đỗ hiện là người mẫu, diễn viên, ca sĩ tại Mỹ
sách cũ vẫn được duy trì cùng lịch sử, 
lễ tế tại hội rước bông cầu mùa ở Vĩnh Phúc sáng nay, hàng trăm người lao vào tranh cướp để lấy lộc may trong năm mới.
 22/2, sau lễ hạ cây nêu ở Hiển Lâm Các (Hoàng cung Huế) báo hiệu hết Tết, nhiều người dân đã chen nhau xin chữ có ấn đóng để cầu năm mới tốt lành.
Ui tien dung hang ngay viết câu “Không Được Tự Mãn
Nghệ An đón 2.000 lượt người tới làm thủ tục ở Phòng quản lý xuất nhập cảnh.
Le Minh Hoang được cho là sử dụng máy móc tại gia để in giả hàng loạt thẻ sinh viên rồi bán lại cho người Việt.
400 vận động viên các câu lạc bộ đua thuyền sẽ tham gia lễ hội đua thuyền ở hồ Tây vào mùng 9 Tết.
Cá 6 kg nghi sủ vàng quý hiếm ở miền Tây
Huỳnh Văn Trải (34 tuổi, ở huyện Ngọc Hiển) cho biết, mới đây, khi đánh bắt cách đảo Hòn Khoai 3 hải lý, anh phát hiện con cá lạ nặng 6 kg, dài khoảng 65 cm, thân lấp lánh màu vàng, vi hồng đỏ trong mẻ lưới. thương lái đến xem, hỏi mua lại con cá với giá 20 triệu đồng. Tôi đang xem xét sẽ bán, vì cá đã chết nên không còn nguyên giá trị",
Hàn Quốc chi hơn 260 USD cho mỗi bữa ăn của một quan chức cấp cao Triều Tiên tới dự Thế vận hội Mùa Đông Pyeongchang.
Cương đòi bạn trả 300.000 đồng, rút dao đâm chết nạn nhân khi xảy ra cãi vã
hai tiếng đồng hồ để đi từ Ngã 5 Đại học về nhà, vốn ngày thường chỉ mất khoảng 5 phút.
Little Saigon: Bịn rịn chia tay mô hình HQ-10 sau diễn hành Tết
sau khi được trưng bày ba ngày tại bãi đậu xe của Siêu Thị ABC.
“Chúng tôi buồn lắm vì không biết phải đem đi đâu công trình thực hiện sau 30 ngày ròng rã. Nghe đâu có một người cho hay rằng một nhà thờ Việt Nam nào đó muốn mua lại, nhưng đến hôm nay, Thứ Tư, 21 Tháng Hai vẫn chưa có ai ra mặt,” ông Nguyễn Ngọc Bạch, cựu sĩ quan Hải Quân VNCH, người được ban tổ chức giao trách nhiệm thiết kế mô hình, nói với nhật báo Người Việt.
Jailed Catalan leader: We must unite to retake control
Catalonia's jailed former vice-president has called for an end to the deadlock in parliament over the region's next president.
Oriol Junqueras said there is life in the pro-independence movement beyond ex-Catalan President Carles Puigdemont.
Mr Puigdemont insists he remains Catalonia's only legitimate leader, despite being in exile in Belgium.
Mr Junqueras was arrested in November 2017 for his role in October's declaration of independence from Spain.
He is the leader of the Republican Left of Catalonia (ERC), and was remanded in custody without bail on accusations of sedition, rebellion and misuse of public funds.
"The strength of a popular, democratic and non-violent movement resides above all in its capacity to broaden itself," Mr Junqueras explained in written answers to questions from the BBC he received from his lawyers on a recent visit to Estremera prison outside Madrid.
"It is the sum of many actors and social sectors, among them the leaders of parties. That is our strength."
Brit Awards 2018: Stormzy asks PM 'where's the money for Grenfell?'
Spain: Madrid art fair removes 'political prisoners' exhibit
The operator of the ARCOmadrid art fair said it took the decision as the work risked becoming a distraction.
The artist, Santiago Sierra, used pixelated photos of 24 people, among them separatist politicians, referring to them as "political prisoners".
He warned the withdrawal "damages the international reputation of the art fair and the Spanish state".
When asked about the move, the Spanish government said "in Spain, there are no political prisoners".
Ancient Britons 'replaced' by newcomers
The ancient population of Britain was almost completely replaced by newcomers about 4,500 years ago, a study shows.
The findings mean modern Britons trace just a small fraction of their ancestry to the people who built Stonehenge.
The astonishing result comes from analysis of DNA extracted from 400 ancient remains across Europe.
The mammoth study, published in Nature, suggests the newcomers, known as Beaker people, replaced 90% of the British gene pool in a few hundred years.
Lead author Prof David Reich, from Harvard Medical School in Cambridge, US, said: "The magnitude and suddenness of the population replacement is highly unexpected."
Neolithic people built sophisticated settlements at Skara Brae in Scotland
Winter Olympics: GB out of men's curling after losing tie-breaker to Switzerland  9-5 against Switzerland.
India doctors remove world's 'largest brain tumour'
a 1.8kg (2.2lbs) brain tumour from a 31-year-old man say it could be the largest in the world.
The surgery, which lasted seven hours, took place on 14 February at the Nair hospital in the western city of Mumbai.
But the procedure was not made public as doctors were not sure until now if it had been successful.
"Now it's a matter of recovery but he's out of danger", Dr Trimurti Nadkarni, chief of neurosurgery, told the BBC.
Santlal Pal, a shopkeeper from the northern state of Uttar Pradesh, had been living with the tumour for three years before his surgery was carried out.
Doctors said Mr Pal had lost his vision because of the tumour but hoped he would regain it as he continued to recovered from the operation.
Israel foiled 'plane terror plot' in Australia
Israel's PM Benjamin Netanyahu says his country helped stop "an unimaginable slaughter“Israel helped avert an alleged terror plot in Australia to bring down a plane last year, both nations have confirmed.
Last July, Australian police charged two brothers over an alleged plan to blow up an Etihad Airways flight travelling from Sydney to Abu Dhabi.
Qantas Airways sees record half year profits
of 976m Australian dollars (£547.m; $761.48m).
Three years ago, the flying kangaroo, as the airline is affectionately known, posted record losses.
Pakistani ex-PM Nawaz Sharif banned from leading his party
Singapore City Harvest megachurch leader Chew Eng Han 'tries to flee by sea'
Chew Eng Han and five others were convicted of misappropriating millions of dollars from the megachurch. A Singaporean man convicted in a megachurch fraud case was caught trying to escape by sea before starting his prison sentence, police say.
Chew Eng Han was found in a small boat heading towards Malaysia, police say, a day before he was to turn himself in after exhausting the appeals process.
He and a second man in the boat say they were on a fishing expedition.
Chew and five others were convicted of misappropriating millions of dollars from the City Harvest Church in 2015.
Tasmanian tiger 'joeys' revealed in 3D
US: St Louis morning radio presenter gives birth on air
Winter Olympics: USA beat Canada on penalties to win women's ice hockey gold
Explosion at US embassy in Montenegro
There has been an explosion at the US embassy in Montenegro, officials say.
An unidentified attacker threw an explosive device into the compound in the capital Podgorica at around midnight (23:00 GMT), before killing himself, the government announced.
It said the device thrown was likely a hand grenade. No other injuries have been reported.
The US embassy said all staff were safe following the incident. No-one has said what the motive could be.
The embassy and surrounding streets remain closed. But people working nearby say the police presence is small and the overall atmosphere in the city is calm.
Montenegro, home to about 630,000 people, became independent in 2006 - one of several new countries formed after the dissolution of the former Yugoslavia.
Winter Olympics: Russia curler Alexander Krushelnitsky stripped of bronze for doping
41,000 historical artefacts seized in crackdown - Europol
The European Police Force said the items included paintings, sculptures, musical instruments, furniture and ancient weapons.
Customs and police officers from 81 countries took part in the crackdown, which happened at the end of last year.
It involved increased checks on airports, auctions and internet sales.In Spain alone, police seized more than 2,000 culturally significant items. Most of these were coins from the Roman Empire and archaeological objects made of ceramic, metal and stone.Separately, various pieces of ivory were seized including a carving of Christ valued at 6,000 euros (£5,300, $7,400).
Labour rejects ex-Czech agent's Corbyn claims as 'absurd'
Winter Olympics: Andre Myhrer wins men's slalom, GB's Dave Ryding ninth
$1m gold seized at Kenya airport
A Tanzanian man has been arrested in Kenya before attempting to board a flight to Dubai with $1m (£700,000) worth of gold.
The 46-year-old man was carrying 32kg of the precious metal when he was stopped by officers at Jomo Kenyatta International Airport, Nairobi, on Friday.
Authorities said they were acting on a tip-off.
He had traveled from Mwanza, in Tanzania, via Kilimanjaro,
South Africa police station raid: Six killed in Mthatha
Five police officers and a soldier have been shot dead during a raid on their station in South Africa's Eastern Cape province.



T
Mua ti mặt
Mua ch khoản
Bán
AUD
17,539.34
17,645.21
17,802.60
CAD
17,624.97
17,785.04
18,015.60
CHF
23,839.77
24,007.82
24,319.05
DKK
-
3,685.27
3,800.86
EUR
27,654.67
27,737.88
27,985.29
GBP
31,182.36
31,402.18
31,682.28
HKD
2,861.63
2,881.80
2,925.01
INR
-
348.35
362.03
JPY
208.18
210.28
212.15
KRW
19.34
20.36
21.64
KWD
-
75,548.90
78,514.68
MYR
-
5,761.75
5,836.45
NOK
-
2,836.04
2,924.99
RUB
-
398.85
444.44
SAR
-
6,043.59
6,280.84
SEK
-
2,758.81
2,828.31
SGD
16,934.97
17,054.35
17,240.92
THB
704.58
704.58
733.98
USD
22,685.00
22,685.00
22,755.00
SJC- 36870.0-37010.0
GOLD- 1322.49-1322.99
OIL- 61.265-61.305-CPI-3%
SG- 33- DN- 27-HN- 24


No comments:

Post a Comment